zondag 24 februari 2013

FAVORITES: QUOTES VAN MIJN KIDS

Net als elke moeder (uitzonderingen daargelaten) vind ik mijn kids natuurlijk de mooiste en leukste van de hele wereld.
Maar soms betwijfel ik of er net zulke bijdehandte kinderen op de wereld zijn als die van mij. Ze komen met zulke bijzonder grappige uitspraken waarbij ik me afvraag waar ze het vandaan halen. Tuurlijk nemen ze heel veel over van ons als ouders en andere volwassenen in hun omgeving, maar toch denk ik dat ze hun inspiratie ook ergens anders vandaan halen.



Neem nou mijn zoon Nathaniël, toen hij vijf was had hij het uitgemaakt met z'n eerste vriendinnetje. Ik vond het echt een schattig en mooi meisje en zei ook tegen hem dat ik het wel jammer vond, zijn reactie was 'mam, ze was te veel bezig met zichzelf!' en 'ze moet niet alleen mooi zijn van buiten, maar ook van binnen'. Tja....geef hem dan maar eens ongelijk haha.


Toen Nathaniël twee was en wij boodschappen gingen doen, kwamen we langs de vleesafdeling (de kaasafdeling zat ernaast) en hij kreeg een plakje worst. Ook wij hebben geprobeerd de kids manieren aan te leren en ik vroeg aan Nathaniël 'wat zeg je dan?'....waarop hij antwoordde 'mag ik ook een blokje kaas?' Probeer dan maar je lach in te houden hihi.


Ook Faye kan er wat van. Vorige week had ik een nieuw tafeltje gekocht, toen de kids op bed lagen had ik het tafeltje in elkaar gezet. De volgende dag zag Faye het tafeltje en vroeg 'mam, is dit een krukje of een tafeltje?'....ik zei 'dat is een tafeltje' waarop zij antwoordde 'hmmmm...interessant'.

Zondag is het pyjama-dag bij ons en dan doen we alle vier waar we zin in hebben....maar ook niet te veel, gewoon een lekker relaxed dagje. De kids vermaken zich met tv te kijken, een spelletje te spelen of filmpjes kijken op de Ipad.
Faye was een aantal weken geleden op een zondag Tom & Jerry filmpjes aan het kijken op de Ipad en ze moest even naar het toilet, toen ze terugkwam was Nathaniël een spelletje aan het spelen op de Ipad. Uiteraard was ze hier niet erg content mee en zei tegen haar broer 'als jij klaar bent, dan wil ik weer op de Ipad' waarop Nathaniël antwoordde 'uhuh'. Hier nam zij geen genoegen mee en zei 'wat uhuh, ja Faye!'
Mijn man en ik keken elkaar vol ongeloof aan, ja ze had het echt gezegd haha...



Ik geniet echt van hun uitspraken, ze zijn allebei kletskousen waar geen stop op zit...dus er volgen vast nog meer uitspraken waar ik een post mee kan vullen.


1 opmerking:

Bedankt dat je mijn blog hebt bezocht, een eventuele reactie wordt zeer op prijs gesteld! xo