donderdag 21 februari 2013

DIY PROJECT #01

Ik heb al heel wat DIY projecten gehad, maar dit is de eerste waar ik over post.
Op Pinterest.com kwam ik verschillende bijzettafeltjes tegen die gemaakt waren van boomstammetjes, dit zou echt een project worden en ja ja, ik ga die uitdaging aan!!

Ik heb twee boomstammetjes op de kop kunnen tikken en ik ben echt helemaal happy. Op marktplaats werden ze ook aangeboden, maar dan voor belachelijk hoge prijzen....dan kan ik net zo goed in de winkel twee salontafeltjes of bijzettafeltjes kopen.




Inmiddels heb ik de boomschors eraf gehaald, wat een hele klus was en morgen ga ik het behandelen tegen houtworm etc. Daarna duurt het ongeveer een half jaar voordat het hout helemaal droog is. Pas als het droog is, kan ik het schuren en bewerken met verf. 
Dit wordt dus een project met veel geduld en dan hoop ik dat ze er net zo mooi uitzien als de bijzettafeltjes op de volgende foto's.




Ze liggen nu te drogen onder de carport, want dat is beter dan geforceerd sneller te laten drogen bij een verwarming o.i.d., omdat je er dan scheuren in kunnen komen zoals je kan zien op de bovenstaande foto.
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat...jij ook?


1 opmerking:

  1. He Charly,

    Zelf hen hier drie stammen liggen (in verschillende diameters). Het idee is om die bij elkaar te zetten op die manier heb ik een salontafel met drie hoogte niveaus en diameters.

    Mag ik vragen hoe en waarmee jij het hout behandeld tegen ongedierte?

    Mvg,

    Sebas

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je mijn blog hebt bezocht, een eventuele reactie wordt zeer op prijs gesteld! xo