donderdag 1 augustus 2013

RECEPT: SCALOPPA ALLA GORGONZOLA

Eergisteren had ik Scaloppa alla Gorgonzola gemaakt, gewoon zonder recept...maar zoals ik dacht dat het bereid hoort te worden.
Of het echt zo hoort weet ik niet, maar ik kan je zeggen dat ik zeer tevreden was over het eindresultaat...het thuisfront was ook happy en ik mag het vaker maken :)


Tot voor kort bestelden wij het altijd bij de plaatselijke Italiaan, maar die is enkele maanden geleden afgebrand en een goede vervanger had ik nog niet kunnen vinden.
Daarom ben ik zelf aan de slag gegaan, uiteraard met verse producten en dat proef je!!
Een foto van het eindresultaat had ik op Facebook geplaats en enkelen vroegen om het recept, dus hierbij op verzoek :)

S H O P P I N G L I S T
voor 4 personen

2 grote varkenshaasjes

50 gr gorgonzola (als je van een wat sterkere gorgonzola-smaak houdt, kan je meer toevoegen)

1 flesje finesse voor koken (Blue Band) of 250 ml kookroom

handje vol verse peterselie (fijn gesneden)

scheutje witte wijn (hoeveelheid naar smaak)

1 ui (in halve ringen gesneden)

1 grote teen knoflook (in fijne plakjes gesneden)

4 eetlepels bloem

goede eetlepel boter om in te bakken

vers gemalen zout en peper


B E R E I D E N

- snij de varkenshaas in plakjes van 1 centimeter
- meng de bloem samen met wat zout en peper
- wentel de plakjes varkenshaas in de bloemmix, zodat er een heel dun laagje bloem op het vlees zit
- verwarm de pan en laat de boter in de pan smelten
- bak het vlees snel aan beide kanten bruin, het hoeft niet helemaal gaar te wezen, dit gebeurt later in de saus
- haal het vlees uit de pan en houdt het met aluminiumfolie warm
- voeg nog een klein beetje boter toe in de pan en fruit hierin de ui en knoflook
- blus het geheel af met de kookroom en de witte wijn
- voeg hier de gorgonzola aan toe, laat dit smelten, en de verse peterselie
- breng de saus eventueel op smaak met zout en peper
- voeg het vlees toe aan de saus en laat het 5 minuten op een laag vuurtje pruttelen en dan is het klaar om te serveren :)

S E R V E R E N

Wij hebben het gegeten met gebakken aardappeltjes, groene asperge en ciabatta brood, maar je kan het ook eten met een verse groene salade en ciabatta brood...het is dan zooooo heerlijk om het brood te dippen in de saus.

Eet smakelijk en laat even weten of je het recept hebt geprobeerd en natuurlijk of het gesmaakt heeft of niet.
Tips zijn ook welkom!!






6 opmerkingen:

  1. het ziet er heel erg lekker uit, ik ga het zeker proberen...jummie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Charly, ziet er heerlijk uit! Ik heb je site 2 weken geleden gevonden en kom sindsdien iedere dag even terug. Leuke onderwerpen, foto's en schrijfstijl! Ik ben fan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ontzettend leuk om te lezen!
      Heel erg bedankt voor jouw leuke reactie :)
      xo

      Verwijderen
  3. Sow dan! Kijk dr koken hey :D klinkt verrukkelijk en precies waar ik nu trek in heb. Jammer alleen dat de luie pinda in me zegt dat dat er voor vandaag niet in zit :P Kijken of ik die vent van me er toe kan zetten, heb er verdomd veel zin in. Groene asperges al helemaal!

    Meer van dit soort posts, graag!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En wat is geworden lazy peanut haha...
      Het is best een makkelijk recept, alleen de keuken was een chaos...gelukkig heb ik daar een hele lieve lover voor :)
      xo

      Verwijderen

Bedankt dat je mijn blog hebt bezocht, een eventuele reactie wordt zeer op prijs gesteld! xo