dinsdag 30 oktober 2012

NIEUWSTE AANWINST: ESSIE

Vanaf de middelbare school ben ik een nagellak-addict, elke dag een andere kleur en altijd bijpassend bij mijn outfit.
Ik had vaak nagellak van Miss Sporty, dat was lekker goedkoop en dat merk had veel verschillende kleurtjes evenals de nagellak van de Hema.

Sinds het voorjaar van dit jaar ben ik een Essie-addict, ik vind dit merk echt geweldig.
De nagellak chipt (stukjes uit je nagellak na vaak een dag nadat de nagels gelakt zijn) niet en ook dit merk heeft heel veel verschillende kleuren. Ook is een goed kwastje essentieel en dat heeft Essie.

Essie bestaat sinds 1981 en is opgericht door Essie Wiengarten.

Sinds maart dit jaar is Essie in Nederland verkrijgbaar bij drogisterijen van Etos en DA, klik hier voor een verkooppunt bij jou in de buurt.

Essie heeft voor haar nagellakjes ook ontzettend leuke namen bedacht, zoals mijn laatste twee aankopen:
'Don't  sweater it' en 'Skirting the issue'.


Maar ook 'Sugar daddy', 'Jumping junkanoo' en 'Sexy divide' zijn leuk verzonnen namen.
Essie heeft acht verschillende kleurfamilies: nudes, pinks, reds, corals, roses, plums, neutrals & deeps en tot slot dark blues & greens. Vier keer per jaar komt Essie met een tijdelijke collectie, ik moet zeggen dat ik niet alle kleuren daarvan mooi vind.
Ook heeft Essie een verzorgingslijn voor nagels, maar daar heb ik nog geen producten van geprobeerd.

Ik heb vandaag mijn nieuwste aanwinst 'Don't sweater it' geprobeerd en ik vind het een mooie kleur.
Het is echt een mooi kleurtje voor het najaar....beetje taupe.


Het fijne is dus dat het een breed kwatstje heeft, dat één strijk al voldoende is en de nagellak chipt niet.
Faye houdt ook van nagellak en ik had haar nagels ook gelakt met Essie, het bleef er twee weken op zitten zonder te chippen, dat is toch heel bijzonder en ideaal als je het mij vraagt.
Ook dekt het bij twee laagjes, ook de nude-kleuren.

De adviesprijs ligt rond de € 10,00.

Dit is mijn Essie collectie....


...maar er volgt zeker nog meer, want er is genoeg keuze.


Heb jij ook een favoriete nagellak-merk? Ga je dan voor verschillende kleuren of gebruik je altijd dezelfde kleur?

6 opmerkingen:

  1. Ik ben ook gek op nagellak, mijn favoriete merk is O.P.I. van oorsprong uit de USA. Ook zij hebben leuke namen voor hun kleurtjes zoals Didgeridoo your nails of crepes suzi-ette. Maar ook de nagellakken van Koh zijn geweldig en dan krijg je ze in een mooi doosjes (soort lipstickdoosje) met een Japans waaiertje erbij, just love it!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk hè, als er aandacht wordt besteed aan details...dat maakt het voor mij interessant.
      Van O.P.I. heb ik wel gehoord en vaak gezien, maar zelf nog nooit gekocht of gebruikt...binnenkort maar even proberen en een review op mijn blog plaatsen :)

      Verwijderen
  2. en weer zo'n goede tip !!
    Ik had er echt nog nooit van gehoord, heb veel nagellak maar deze lijkt me wel een "musthave"
    THNXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien dat jouw dochters het wel kennen Dien...ik vind het echt fijn en zoals Joyce hieronder al zegt...het blijft lang zitten, da's een must!!

      Verwijderen
  3. JA Essie nagellak is the best! Wij, mijn dochters en ik gebruiken deze ook. En blijft goed en lang zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat jullie het ook gebruiken, mijn dochter en ik ook....leuk om te delen met je dochter :)
      Vooral op vakantie was het ideaal...ik had een nude-kleur op mijn teennagels en het bleef echt heel lang zitten, scheelde weer een hoop gedoe.

      Verwijderen

Bedankt dat je mijn blog hebt bezocht, een eventuele reactie wordt zeer op prijs gesteld! xo