woensdag 24 oktober 2012

MY FAVORITE PERFUME

'Wat ruik je weer lekker'....dat zei een collega gisteren tegen mij toen ik mijn ochtend thee aan het bereiden was. Dat vond ik een leuk compliment en bedacht meteen dat ik blogje kon schrijven over mijn favoriete parfums (of eau de toilette).

Mijn collega gaf aan dat haar favoriet Chanel no 5 was, ik persoonlijk hou daar niet van....veel te zwaar, frisse geurtjes zijn altijd mijn favoriet geweest. Al moet ik zeggen dat ik vroeger ook Maroussia had, maar dat kwam doordat het zo lekker goedkoop was hahaha....

Bij mijn man vind ik frisse geuren ook veel prettiger dan kruidige, helaas heb ik daar niet altijd invloed op. En vaak krijg ik hoofdpijn als mijn man een kruidig geurtje draagt.

Als het flesje weer leeg is en ik van mezelf weer een nieuwe mag uitzoeken, haal ik bijna nooit dezelfde die ik al gehad heb, ik vind het leuk om weer iets nieuws te proberen.
Bij Douglas sta ik eerst heel lang te kijken naar de grote stellingen die vol staan met al die verschillende merken, de verkoopster ziet mij vast wanhopig kijken en schiet mij dan te hulp. Echt helpen doen ze nooit, want ik omschrijf altijd wat ik NIET wil: niet zoet, niet kruidig, niet zwaar....en dat blijkt vaak heel moeilijk te zijn, want ze komen juist met geurtjes die zoet, kruidig en zwaar zijn.
Best grappig hoe ze te werk gaan: heel professioneel en tevens nonchalant spuiten ze wat op een strookje en ik mag gaan ruiken.........ze kijken je dan aan met een blik van 'dit ga je echt lekker vinden, dit is helemaal wat je bedoelt'.....helaas moet ik HUN dan teleurstellen dat het niet is wat ik zoek. Ik weet niet of ik nou zo moeilijk ben of dat hun niet goed kunnen luisteren naar mijn wensen, mijn man zou de eerste optie kiezen....but that's another story ;)

Ik heb een top 5 van mijn favoriete geurtjes samengesteld en met stip op één staat 'Marry Me' van Lanvin....van dat geurtje word ik echt vrolijk. Als ik dat geurtje draag, dan ruik ik constant aan mijn kleren of shawl hahaha. Momenteel draag ik 'Dahlia Noir' van Givenchy, een heel prettig geurtje, maar toch wordt mijn volgende weer 'Marry Me'.

Wat voor geurtje vind jij lekker ruiken? Hou jij van zware of lichte geurtjes?


My favorite perfume
01. Marry Me - Lanvin
De frisse geur van witte perzik, sinaasappel en fresia. De geur ontwikkelt zich licht bloemig door magnolia, roos en jasmijn. De compositie sluit warm en vrouwelijk af met amber, muskus en witte ceder.
02. Valentina - Valentino
De geur van jasmijn, tuberoos en oranjebloesem zijn gecombineerd met de frisheid van beramot en een vleugje witte Alba truffel. Met noten en aardbei en ene warme basis van cederhout en amber.
03. Dahlia Noir - Givenchy
Een geur van mandarijn, roze peper en mimosa. Het hart wordt gevormd door noten van roos, iris en patchouli. De basisnoten zijn sandelhout, vanille en tonkaboon.
04. Romance - Ralph Lauren
De geur van lotusbloemen is aanwezig in het hart van de geur en de warme basis bevat aroma's van patchouli.
05. L'eau D'Issey - Issey Miyake
Frisse, tere roze bloemen worden gecombineerd met lotus en geven de geur een aquatische, houtachtige bloemengeur

(De beschrijvingen van de geurtjes heb ik van de website van Douglas, want ik ben geen expert in parfums omschrijven)

7 opmerkingen:

  1. Ik kan me helemaal vinden in jou verhaal,ook ik hou niet van zware geuren en ik vind gauw iets te zwaar,terwijl ik vroeger musk droeg, maar dat kwam denk ik meer omdat hij lang bleef "hangen" en goedkoop was!
    Mijn voorkeur gaat al hee lang uit naar gloria van der bilt "ook lekker goedkoop trouwens" maar de geur blijft niet lang hangen maar het is wel de enige geur die ik kan verdragen,bij andere geuren loop ik de kans dat ik hoofdpijn krijg dus dan is de keuze niet moeilijk.....maar ik ga zeker als ik weer eens bij de douglas ben marry me proberen....bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger had mijn moeder ook altijd Gloria Vanderbilt en ik weet nog wel dat ik dat niet kon verdragen, daar krijg ik juist hoofdpijn van.

      Ik ben benieuwd wat jij van 'Marry me' vindt.

      Verwijderen
  2. Momenteel vind ik Coco Noir van Chanel erg lekker (terwijl ik normaal geen Chanel-fan ben ,betreft geuren), en Elie Saab LeParfum vind ik erg lekker!

    Liefs Isa xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook geen Chanel fan, maar ik ga Coco Noir even proberen één dezer dagen :)

      Verwijderen
  3. Ik ben helemaal weg van Alien van Thierry Mugler. Of Daisy van Marc Jacobs. Of Escape van Calvin Klein.
    Maar Alien is toch wel favoriet.
    Nu heb ik even een goedkoop luchtje. Die van Mexx.En samen met Quinty Puma (geel)
    Hoop onder de kerstboom weer een nieuwe fles Alien te vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarschijnlijk volgt de kerstman mijn blog ook, dus dat komt vast goed :)

      Verwijderen
  4. Ben wel fan van Laura, Laura Biagiotti. Maar hou wel van meerdere geurtjes. Zo staat er ook J'adore in mijn kast. En voor de zomer vind ik Cool water van Davidoff erg lekker. Mijn mannetje heeft die trouwens ook, maar dan wel voor heren!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je mijn blog hebt bezocht, een eventuele reactie wordt zeer op prijs gesteld! xo