zondag 7 april 2013

GOODBYE CAKE DECORATING

Ja! De kogel is door de kerk, eigenlijk had ik het al anderhalf maand geleden besloten, maar hierbij is het officieel: ik stop met het decoreren van taarten/cupcakes.
Dit was mijn laatste taart die ik in februari gemaakt had voor mijn achter (achter?) neefje.



De eerste taart die ik gemaakt had was voor de verjaardag van mijn moeder, volgens mij was dat een hartvormige taart, best stoer eigenlijk want dat is niet echt een vorm die makkelijk te bekleden is. Dus als je dat als beginner kan, dan is de rest peanuts haha....grapje! Volgens mij was dat vier jaar geleden, helaas heb ik daar geen foto van.
Twee weken daarna was mijn zoon jarig, aangezien ik geen fan ben van een standaard slagroomtaart, had ik toen mijn tweede taart gemaakt. Het thema van zijn verjaardag was piraten en daar hoort natuurlijk een piratentaart bij.


Het decoreren van taarten/cupcakes was toen upcomming en er was best veel vraag naar. Nadat men mijn taarten hadden gezien, die ik plaatste op hyves, kreeg ik wel aardig wat opdrachten binnen.
Met plezier en ook wel wat stress (tja ik ben nou eenmaal een perfectionist) heb ik dan ook heel wat taarten gemaakt. De technieken had ik mijzelf aangeleerd dmv youtube en een taartenforum.
Doordat ik op een gegeven moment meer ging werken, had ik bewust wat minder 'reclame' gemaakt, omdat ik er gewoon geen tijd meer voor had. Mijn vaste klanten wisten mij wel te vinden en daar was ik ook heel trots op.
Mijn besluit om te stoppen komt door het feit dat heel veel mensen tegenwoordig bezig zijn met taartdecoratie, natuurlijk is dat heel leuk, maar het exclusieve is er zo'n beetje af en de lol ook wel. Ik merkte dat ik door de stress hoofdpijn kreeg en daarom was mijn besluit ook niet zo heel moeilijk. 
Natuurlijk maak ik voor de verjaardag van mijn kids nog wel een gedecoreerde taart en/of cupcakes, maar ik neem geen opdrachten meer aan.

Ik heb wat foto's van hyves geplukt, dat blijk ik ook nog te hebben, en heb een overzicht gemaakt van de taarten die ik de afgelopen jaren gemaakt had. Dus wees voorbereid op een overload aan taartfoto's....het zijn ze trouwens niet allemaal.

kindertaarten










bruidstaarten


geboortetaarten





voetbaltaarten







 overige taarten













2 opmerkingen:

  1. Nogmaals: wow wow wow meid! Je hebt zo'n talent..hoop stiekem dat je ooit de tijd vindt om dit zo nu en dan te blijven doen. Vind t zo tof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en van mijn kant nogmaals: thnx!! als ik ooit wat meer vrije tijd over heb, dan kan wellicht overwegen om zo nu en dan een opdrachtje aan te nemen....maar voor nu geniet ik van de 'vrijheid' ;) xo

      Verwijderen

Bedankt dat je mijn blog hebt bezocht, een eventuele reactie wordt zeer op prijs gesteld! xo