donderdag 10 januari 2013

QUOTES #02: SARCASM

Ik sta best bekend om mijn sarcasme, volgens mij siert mij dat.
Als je in gesprek bent met iemand en je komt er achter dat iemand ook sarcastisch is, dan maakt het het gesprek veel leuker.

Vorig jaar had ik een boekje gekocht: 'Het sarcastisch woordenboek' van James Napoli en hij is echt heel grappig en herkenbaar, vooral zijn voorwoord:
'Wie waardering kan opbrengen voor sarcasme behoort tot een zeldzame soort, maar dat zal de rechtgeaarde sarcast (die zich weinig gelegen laat liggen aan de gevoelens van anderen) niet interesseren. Hij of zij kent slechts twee drijfveren: provoceren en de waarheid achterhalen. Beide motieven geven anderen een ongemakkelijk gevoel. Een provocateur is niet altijd een gewenste gast tijdens chique diners, en wie humor gebruikt om te achterhalen wat mensen echt denken maakt zich al evenmin populair.
Maar jij, die door het simpele feit dat je dit boek in je trillende handen hebt genomen erelid bent geworden van het Nationaal Sarcastisch Genootschap, streeft niet naar populariteit. Nee, je bent een pionier die zich niet laat weerhouden door fatsoensnormen en die altijd bereid is een luchtbel van valse schijn door te prikken.'

Ik beveel iedereen met een gevoel voor humor, tja dat heeft niet iedereen, dit boek aan!

Ook ben ik groot fan van quotes, met name sarcastische quotes. Hierbij een aantal sarcastische quotes op een rij....enjoy xo!


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt dat je mijn blog hebt bezocht, een eventuele reactie wordt zeer op prijs gesteld! xo