zondag 11 augustus 2013

FESTIVAL DER ZOETE VERLEIDINGEN

Op mijn Facebook-pagina had ik afgelopen week aangegeven dat ik gisteren naar het Festival der Zoete Verleidingen zou gaan in Sleen. Per toeval kwam ik een advertentie daarvan tegen op Facebook dat maakte mij wel heel nieuwsgierig. Nadat ik wat info had opgedaan op hun website, had ik vrijwel meteen e-tickets besteld voor man, kind en mijzelf..dat vind ik altijd wel prettig, want dan kunnen we meteen doorlopen bij een eventuele rij.

Het weer werkte gelukkig gisteren ook mee, het was niet ontzettend warm met hier en daar wolkje...ideaal weer om langs al die kraampjes te struinen.
De navigatie bracht ons zonder moeite naar de plaats van bestemming waar wij onze auto gratis konden parkeren op een groot weiland. Onderweg besefte ik weer eens hoe fijn het is om in Drenthe te wonen, weids uitzicht over de weilanden...i love it!!






Bij de ingang konden wij mooi doorlopen, ons doel was eerst de toiletten want Faye moest zeer nodig. De toiletten werden schoon gehouden door een toiletjuffrouw die de wachtrij entertainde.
Ik zal verder geen uitgebreid verslag uitbrengen met heel veel woorden, foto's spreekt de mens toch meer aan hè...bekijk ze en geniet ;)

Wat is een Zoete Festival zonder een mierzoete suikerspin!
De keuze was reuze: 9(!!) smaken


Wat een plaatje hè? Zeg nou zelf, dit is toch heel uitnodigend?


  
Natuurlijk MOEST ik daar een taartje proeven...hij was goddelijk!!
Worteltjestaart met citroenroom en eetbare bloemblaadjes...yummm



'Aardblij' had lekkere aardbeiensmoothies en aardbeienspiesjes



Prachtig gedecoreerde koekjes en cupcakes.



Harde werkers!



De foodtrucks..of in dit geval foodcaravans..konden ook niet missen. Ik had hier mijn liefde daarvoor al uitgesproken, daarom werd ik heel blij toen ik deze beauties zag.

Leuke details.


Gigantische Delfts Blauw 'aardewerk'

Deze koekjes had ik meegenomen naar huis: witte chocolade met pecan en pistache nootjes...mmmmm

Wat een kunstwerk hè?
GE-WEL-DIG!!

Ik vond het een ontzettend leuke happening, heel goed georganiseerd en ruim opgezet. Het aanbod was heel divers en de kwaliteit van de hapjes en drankjes was zeer goed! Voor de taarten- en koekenbakkers onder ons, is dit ook een zeer geschikt evenement om ideeën op te doen en nieuw materiaal aan te schaffen.
Toen wij het terrein verlieten, kwamen we langs een lange rij mensen die niet net als ons een e-ticket van tevoren hadden gekocht :)
Zeker een aanrader voor volgend jaar.  



11 opmerkingen:

  1. Nog bedankt voor de tip, we vonden het ook heel leuk en gezellig, heerlijk sfeertje!
    Prachtige foto's heb je gemaakt!

    xYvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat jullie er ook zijn geweest, was echt een heel leuk event!
      xo

      Verwijderen
  2. OMG Charly!! Wat ontzettend leuk dat festival zeg?! Waarom hebben ze dat soort dingetjes niet hier in de Randstad :( Werkelijk ALLES wat ik zag was leuk haha! Stond tierlantijn er ook zag ik, met onze geliefde ladders? :D

    Keileuk zulke verslagen babe, vaker doen! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dat was Tierlantijn niet, maar een ander leuke webwinkel, ik heb gelijk haar facebookpagina geliked!
      Maar jullie hebben ook leuke dingen hoor, in oktober Museum Market in het Museumpark...wij gaan dan denk ik weer :)
      xo

      Verwijderen
  3. Verrassend leuke Fair!! Mooie plaatjes! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De foto's spreken inderdaad voor zich, zag er echt heel gezellig en lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was inderdaadt héél leuk.
    Ik stond cocktails, prosecco, rosé etc. vanuit een classis airstream uit 1968 te verkopen.
    met een zonnetje en cubaanse muzakje een prosecco nuttigen is toch een luxe?
    Ik kom zelf uit Rotterdam, ineens realiseer ik hoe mooi een rustig Drenthe is.
    Tot volgend jaar......

    Oh ja, ik heb een foto gepikt waar mijn caravan op staat.

    Joost van Tour.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Joost,
      Bedankt voor jouw leuke reactie en wat fijn dat je Drenthe zo ervaren hebt!
      Je hebt echt een prachtige Airstream (ook weer wat geleerd)...helaas hebben we geen drankje bij jou genuttigd, maar dat komt volgend jaar wel ;)

      Verwijderen

Bedankt dat je mijn blog hebt bezocht, een eventuele reactie wordt zeer op prijs gesteld! xo